Co oznacza logo Buzz na strojach załogi pokładowej Ryanair?

Od pewnego czasu spostrzegawczy podróżnicy mogą dostrzec mały napis BUZZ podczas podróży niektórymi rejsami Ryanair. Logo jest eksponowane m.in. na koszulach noszonych przez załogę pokładową. Co ono oznacza i dlaczego irlandzkie linie lotnicze pozwalają się panoszyć innej marce na pokładach swoich samolotów?

Spowolniony rebranding polskiej spółki Ryanaira

Na początku 2019 r. Ryanair zapowiedział rebranding, czyli zmianę marki i wszystkich jej składowych, swojej polskiej spółki-córki – Ryanair Sun. Na początku (spółka wystartowała w 2017 r.) „polski oddział Ryanaira” oferował loty czarterowe, a następnie do oferty weszły także połączenia regularne na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Ambitne plany Buzza pokrzyżowała pandemia i gwałtowny spadek podróżnych korzystających z oferty linii lotniczych. Jeszcze w marcu 2019 r. prezes spółki zapowiadał wzrost floty samolotów i przejęcie baz Ryanaira za granicą. Maszyny miały zostać przemalowane na nowe barwy, a na ogonach miały pojawić się sympatyczne pszczółki zamiast dobrze znanych, żółtych harf. Część planów ekspansyjnych wciąż czeka na wdrożenie, jednak należy przyznać, że niektóre, mimo pandemii, doczekały się realizacji. Dziś Buzz posiada bazy operacyjne w Polsce, Austrii, Bułgarii, Czechach, na Litwie, Słowacji i Węgrzech. W maju tego roku do bzyczącej  floty dołączyły trzy nowe Boeingi 737 8200, które będą miały bazę w podkrakowskich Balicach.

Po co Ryanairowi rebranding?

Z punktu widzenia pasażera wprowadzenie Buzz nie zmienia praktycznie nic. Nadal rezerwujemy bilet na stronie internetowej Ryanaira, tam się też odprawiamy i znajdujemy wszystkie niezbędne informacje dotyczące naszego lotu. Polityka bagażowa i ceny biletów pozostają w gestii centrali w Dublinie. Witryna samego Buzza wygląda rachitycznie i znajdziemy tam tylko garść podstawowych wiadomości, bez możliwości wyszukiwania biletów. Co więcej, informacje o wakatach w Buzz znajdują się na oficjalnej stronie irlandzkiego przewoźnika. Co zatem ma na celu promowanie nowej marki? Z jednej strony może chodzić o cięcie kosztów – członkowie załóg pokładowych Buzz mają świadczyć swoje usługi w ramach B2B. W 2019 r. mówiło się także o pozytywnym wpływie wewnętrznej konkurencji w ramach grupy Ryanair. W grę wchodzą też kwestię wizerunkowe: tanie linie lotnicze Ryanair nie mają najlepszej prasy wśród wielu podróżnych, a nowa marka może oznaczać dla pasażerów kolejny kredyt zaufania dla „nowego” przewoźnika.

Może zainteresuje Cię również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

Wenecja - co zobaczyć w 1 dzień? Przewodnik po najważniejszych atrakcjach
Zwiedzanie Wenecji w jeden dzień to nie lada wyzwanie. Miasto oferuje tak wiele atrakcji, że nawet tydzień m...
Wenecja - jak powstała? Historia miasta na wodzie
Wenecja, perła Adriatyku, to miasto, które od wieków fascynuje podróżników, artystów i historyków. To...
Ile trwa lot na Kos z Katowic? Sprawdź czas podróży
Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile godzin dzieli Cię od greckich plaż i błękitnego morza? Ile czasu spę...
Na co uważać na wyspie Kos? - wskazówki i porady dotyczące bezpieczeństwa
Wyspa Kos, jedna z pereł Morza Egejskiego, przyciąga co roku tysiące turystów swoimi pięknymi plażami, bo...
Jak dolecieć na Mykonos - jak znaleźć najtańsze bilety i najdogodniejsze połączenia?
W dzisiejszych czasach dotarcie na Mykonos jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Liczne połączenia l...
Co zobaczyć na Mykonos - przewodnik po atrakcjach
Mykonos prawdziwa perła Morza Egejskiego. Ta niewielka wyspa, należąca do archipelagu Cyklad, od lat przyci...
Copyright ©2024 Bilety lotnicze | Relacje | Inspiracje | Porady podróżników 🌍 | Powered by Bilety lotnicze | Relacje | Inspiracje | Porady podróżników 🌍.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram