Qtravel.ai to innowacyjna wyszukiwarka turystyczna stworzona przez pasjonatów podróży i nowych technologii. Założyciele firmy posiadają kilkunastoletnie doświadczenie w tych dziedzinach i doskonale znają zarówno specyfikę rynku, jak i potrzeby turystów. Na czele projektu stoi Agnieszka Kukałowicz — współzałożycielka i CEO Qtravel.ai, która od początku kariery zawodowej związana jest z nowymi technologiami.
Głównym celem firmy jest zapewnienie turystom spersonalizowanego i zaawansowanego systemu ułatwiającego planowanie oraz organizowanie wycieczek. Jak mówią członkowie zespołu Qtravel.ai — ich misją jest tworzenie i rozwijanie wyszukiwarki turystycznej, która będzie zarówno skuteczna, jak i prosta w użyciu.
Warto podkreślić, że sama wyszukiwarka nie jest skierowana bezpośrednio do podróżników, a do dostawców usług podróżniczych. Jest to produkt gotowy do użycia, który można skonfigurować na dowolnej platformie czy narzędziu w ciągu zaledwie kilku dni. Rozwiązanie oferuje szereg funkcji, takich jak: poprawa pisowni, wyszukiwanie ofert oraz wykrywanie i kategoryzacja zamiarów użytkownika (np. długość pobytu, kierunek podróży czy atrakcje). Co więcej, wyszukiwarka wzbogacona jest również o funkcję zapamiętywania wyboru użytkownika, dzięki czemu każde kolejne wyszukiwanie staje się coraz bardziej trafne.
Qtravel.ai to odpowiedź na zmieniający się rynek nowych technologii, za którym — jak się okazuje — firmy podróżnicze często nie nadążają. Jak zauważają twórcy Qtravel.ai, mimo ogromnego postępu technologicznego, od 10 lat wyszukiwarki turystyczne działają w ten sam sposób: — W większości przypadków, aby skorzystać z wyszukiwarki, użytkownik musi najpierw ustalić cel podróży, liczbę uczestników oraz czas trwania wypoczynku. To nie jest rozwiązanie na miarę XXI wieku. Dziś użytkownicy oczekują lepszego zrozumienia ich potrzeb i preferencji. Potrzebują czegoś, co pozwoli im zaoszczędzić czas, a do tego dostarczy wartościowych inspiracji i wskazówek, które pozwolą zorganizować wymarzone wakacje. I to właśnie oferuje Qtravel.ai — wyjaśnia Agnieszka Kukałowicz.
Twórcy Qtravel.ai podkreślają, że dotychczasowe metody wyszukiwania w branży turystycznej nie pasują już do oczekiwań i sposobu myślenia użytkowników, zwłaszcza jeśli chodzi o młode generacje turystów, takie jak pokolenia Y i Z. To duży błąd, ponieważ to one stanowią obecnie najliczniejszą grupę turystów od 2020 roku.
Co ciekawe, aż 2/3 reprezentantów młodego pokolenia, rozpoczynając poszukiwania ofert podróżniczych, nie zna jeszcze destynacji swojego wyjazdu. Ateny, Azory, Izrael, Albania, a może Meksyk? To się dopiero okaże! Umożliwienie turystom dostępu do intuicyjnego narzędzia, które wskaże im pomysły na wymarzoną podróż oraz możliwość odkrywania nowych kierunków podróży, może zapewnić firmom specjalizującym się w tej branży dużą przewagę na rynku. Takie rozwiązanie zapewnia nie tylko poprawę doświadczeń użytkowników, ale również zwiększenie współczynnika konwersji. - Korzystając z wyszukiwarki opartej na sztucznej inteligencji, turyści mogą wpisywać dowolne zapytania używając języka, którym porozumiewają się na co dzień. Ich wyszukiwania będą bardziej wartościowe, spersonalizowane i zajmą mniej czasu. To duża wartość nie tylko dla turystów, ale też firm podróżniczych, których użytkownicy nie będą zmuszeni szukać inspiracji na stronach konkurencji i zostaną z nimi na dłużej — wyjaśnia współzałożycielka firmy Qtravel.ai.
Dokonania zespołu Qtravel.ai zostały docenione podczas wielu prestiżowych konkursów, takich jak Phocuswright Europe 2021 Launch czy Fifty Founders Battle 2022.
Co więcej, w 2020 roku projekt otrzymał dwa granty w wysokości 2 milionów euro na innowacje od NCBR (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w Polsce). Celem pierwszego z nich jest opracowanie inteligentnego systemu predykcji cen ofert podróżniczych, natomiast drugiego — stworzenie inteligentnego systemu wyszukiwania i ofert turystycznych w oparciu o algorytmy przetwarzania języka naturalnego.
Aby móc dostarczać najlepszej jakości rozwiązania, firma współpracuje z 3 czołowymi polskimi uczelniami (Politechnika Wrocławska, Politechnika Gdańska, Szkoła Główna Handlowa).
Tekst przygotowany we współpracy z QTravel.ai.